Foto kantoor Groenewegen advocaten notarissen Heerenveen 180x180px

Consumentenrecht

Advocaten voor particulieren

Er ontstaan voor consumenten vaak problemen en conflicten als de afspraken rondom de verkoop niet duidelijk én schriftelijk vastgelegd zijn. Het komt ook voor dat een leverancier zich niet aan de gemaakte afspraken houdt. Gelukkig wordt u als consument goed door de wet beschermd. Er is allerlei wetgeving rondom de garantie op een product, wanprestatie van de leverancier, algemene voorwaarden, de levertijd, incasso, abonnementen of aansprakelijkheid. Onze advocaten consumentenrecht zijn precies op de hoogte van de actuele regels.

Bent u ondernemer en heeft u een conflict met een particulier? Ook dan staan wij voor u klaar.

Waarvoor schakelt u een advocaat consumentenrecht in?

Bij consumentenrecht gaat het meestal over een overeenkomst die u sluit met een professionele partij. Of u nu online, op straat, telefonisch of in de winkel iets koopt.

Onze advocaten consumentenrecht hebben ervaring met allerlei soorten problemen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • een product dat niet werkt
  • een product dat net buiten de garantietermijn defect gaat
  • een product dat niet aan de verkoopwaarden voldoet
  • een aankoop die met schade wordt geleverd
  • een aankoop die niet wordt geleverd
  • een tweedehands voertuig of huis dat verborgen gebreken heeft
  • een tweedehands auto, brommer of motor met een verkeerde kilometerstand
  • een abonnement dat u ongewild heeft afgesloten
  • een abonnement dat tegen uw wil stilzwijgend is verlengd
  • een conflict over de garantietermijn
  • onterechte of veel te hoge incassokosten
  • of als u bent opgelicht

Heeft u spijt van een online aankoop

Heeft u uw aankoop online, telefonisch of op straat gedaan? Dan kunt u zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen de aankoop ontbinden. Die bedenktijd is wettelijk geregeld.

Heeft u spijt van een aankoop in een winkel

U kunt dan niet zonder meer ruilen als u spijt heeft van uw aankoop. Ruilen is een gunst van de winkelier. Soms mag u binnen een bepaalde termijn ruilen, krijgt u een tegoedbon of krijgt u zelfs uw geld terug. Maar deugt uw aankoop niet? Dan zijn er wel mogelijkheden.

Deugt uw aankoop niet?

Binnen een redelijke termijn moet u schriftelijk bij de verkoper aangeven dat het product gebreken heeft of dat uw aankoop afwijkt van de overeenkomst. In deze brief moet u ook duidelijk aangeven wat de gebreken zijn of wat er afwijkt. De verkoper moet het vervolgens voor u oplossen. Komt u op deze manier niet verder? Dan zijn er voldoende juridische mogelijkheden om uw recht te halen. Neem gerust contact op met onze advocaat consumentenrecht om uw zaak te bespreken.

Meer informatie over dit onderwerp?

Neem vrijblijvend contact op met een advocaat die op deze pagina getoond wordt. Of plan met ons secretariaat een vrijblijvende belafspraak in met een advocaat.


Onze Groenewegen Advocaten en Notarissen:

Advocaten voor particulieren

Advocaten voor ondernemers

Notarissen voor particulieren

Notarissen voor ondernemers